Tuff kväll

Alva har spelat ut hela registret ikväll. Trotsat och gjort att hon vet hon inte får. Slängt mat omkring sig, spottat vatten på golvet och pricken över i:et kom vid nattningen när hon tryckte ner pipen i vällingflaskan och hällde ut hälften över sig själv och i sängen. Suck! Efter att ha fixat till allt så fick hon leka av sig lite, det va lixom ingen ide. Hon kom till mig efter en stund och kröp upp i mitt knä, gav mig världens kram och sa med världens kärleksfullaste ton "Miiiiiiiin mamma". Gissa om mitt hjärta smälte!? Sen gjorde hon teckenspråket för sova och så gick vi och la oss med en ny välling. Efter att hon ätit upp den låg vi och kramades och sjöng tills hon somnade, så mysigt!

Hon har sovit lite knakigt ikväll, haft rätt ont i magen och pruttat hårt. Mitt lilla hjärta!

Imorgon har Alvas förskola planeringsdag så då får vi vara lediga. Dagen kommer spenderas med fina Jossan och hennes fina tjejer.

Nu ska jag försöka sova. Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0