Minns tillbaka



Denna bild är ganska precis 1 år gammal. Hela nyårshelgen spenderades på sjukhus, som så många andra dagar. På morgonen på nyårsafton gick slemproppen, och jag va så övertygad om att förlossningen skulle sätta igång! Jag minns hur arg jag va på personalen som sa att det kunda ta upp till två veckor innan det va dags, hur kunde dom vara så negativa?!  

På måndagen fick vi åka hem, det va den tredje. Ett återbesök bokades in på fredagen (den 7e) men dom trodde bebisen skulle komma innan. Åk hem och vila och ha mycket sex sa dom. Dagarna gick men ingen bebis, och jag mådde pyton!

På fredagen åkte vi tillbaka till förlossningen. Nya high score med blodtryckmätaren och proverna vissade att min havandeskapsförgiftning hade påverkat mina njurar och min lever och dom beslutade sig äntligen för att sätta igång mig. Jag minns denna lycka, och jag va inte ett dugg nervös. Vi skulle snart få träffa vårat barn! Vi informerades om riskerna med att bli igångsatta och dom sa åt oss att förbereda oss på en jobbig och lång förlossning.

Tänk att det snart har gått ett år, om en vecka. Det bästa året i mitt liv! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0