Utmanad

Jag har blivit utmanad av söta Zandra!

Vad gjorde du för tio år sedan? Då va jag 17, skulle snart fylla 18. Gick andra året på gymnasiet och längtade mest till studenten. Gymnasiet va inget jag trivdes med. Livet började egentligen under den kommande sommaren när massa roligt hände. =) 

Vad gjorde du för ett år sen? Va mamma-ledig och mös med Alva hela dagarna. Alva va inne i sin värsta kolik-period så jag gick lite i dvala på dagarna, sov på kvällarna när Markus kom hem från jobbet och sen när Markus sov på natten va jag ute och gick med Alva från ca kl 23 till 03-04 då koliken va som värst för hon va lite lugnare i vagnen...

Fem snacks du gillar? Choklad (vanlig mjölkchoklad), bullar, fruktsallad med vaniljkesella, gurkstavar och morotstavar.

Fem sånger du kan hela texten till? Just nu är det bara barnsånger som gäller här hemma. Alvas favoriter är Krokodilen i bilen, Imse Vimse spindel, Bä bä vita lamm, Var bor du lilla råtta och Trollmors vaggvisa. 

Fem saker du skulle vilja göra om du var mångmiljonär? Det är väl lite mer vad vi skulle göra kanske... Köpa hus och gifta oss helt klart! Sen skulle vi lösa våra familjers lån, resa och sätta in en rejäl summa på Alvas konto så hon inte får några problem när hon ska flytta hemmifrån. 

Fem dåliga vanor? Jag biter på naglarna, har dåligt humör när jag är trött, tränar dåligt, är dålig på att höra av mig till mina vänner och jag är galet pedant. 

Fem saker du gillar att göra? Vara med Alva, ha egentid med Markus, laga mat och baka, städa (framförallt ha det städat), och läsa.  

Fem saker du aldrig skulle köpa eller klä dig i? hmm... en vuxen overall, Pälskappa, neon rejvkläder, 12cm högklackade skor och en gigantisk solhatt.. hahaha

Fem favoritleksaker? Kameran, mobilen , datorn, Ipaden och mina tv-spelskonsoller!

Jag vill utmana: Den som läser. Har du ingen blogg kan du göra den i kommentarfältet och har du blogg, glöm inte att länka i en kommentar så jag också kan läsa. =)

Kommentarer
Postat av: Jenny Lehtinen

Här kommer den längsta kommentaren någonsin med mina fina svar. Kram på dig!



Vad gjorde du för tio år sedan? - då var jag elva, gick i sexan i en byskola mitt ute i skogen, bodde i ett stort gult hus med vedspis, hade två kaniner som jag hatade och hade nyss fått vår hund.



Vad gjorde du för ett år sen? Då arbetade jag på kundservice, hade nyligen kommit hem från besök hos släkten i Väterås och hade i helgen varit på en superromantisk dejt jag själv anordnat med alla klyshor man kan tänka sig.



Fem snacks du gillar? Lösgodis, lättsaltade chips, grönsaker och dip, kladdkaka med grädde, smoothies.



Fem sånger du kan hela texten till? 5 sånger? Jag kan i stort sett alla svenska låtar jag hört mer än en gång utan till. :P



Fem saker du skulle vilja göra om du var mångmiljonär? Köpa det vackraste huset man kan tänka sig, skaffa en lägenhet i New York och en i ett varmt land, starta en kolloverksamhet för funktionshindrade barn, leva livet med guldkant.



Fem saker du gillar att göra? upptäcka nya saker/platser/människor, äta god mat (egenlagad eller på restaurang), dansa, träna, promenera där det är fin utsikt.



Fem saker du aldrig skulle köpa eller klä dig i? Jag har nog sjutton klätt mig i det mesta så toleransnivån är ganska hög... men jag skulle inte köpa: En LV väska, en ipad, en katt, en volvo, eller korv på burk.



Fem favoritleksaker? eh, hehe :P jaa... jag vet inte om jag har så många leksaker, iallafall inte som används dagtid. XD Det skulle väl vara telefon och dator då, jag är inte så galet pryltokig.

2012-02-21 @ 14:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0