Dålig uppdatering

Det har varit mycket på sjukhuset, och när det funnits tid har jag vilat.

Slemproppen hade tydligen inte gått som dom trodde, den var nog bara så mjuk och påväg att den inte kändes. Den gick på nyårsaftons morgon och sen dess har det varit rätt fullt upp med CTG-kurvor och mätning av livmodertappen som fortfarande är rätt omogen. Dom genomför hinnsvepningar varje dag, och dagens verkar ha gett resultat för jag har rätt ont nu och en hel del sammandragningar.

Kommer inte bebisen av sig själv så börjar det bli aktuellt med igångsättning. Har haft +2 i äggvita de senaste dagarna och mitt blodtryck har visst gått ner med än inte bra ens om jag va omedicinerad. Blodproverna idag visar njurpåverkan, vilket kan betyda två saker i nuläget. Antingen är det p.g.a. den eventuella havandeskapsförgiftningen som nu påverkar och försämrar njurarna eller så har mina multiresistenta bakterier i urinen vandrat uppåt. Inget bra läga nåt av det...

Idag har vi i alla fall fått permission från sjukhuset och får sova hemma. Ska vara åter på sjukan kl 7.30 imorgon bitti för vidare undersökningar, behandling och vi kommer nog inte hem innan vi är tre. <3


Försöker vara positiv! =)


Kommentarer
Postat av: Johanna

KRAM gumman! Vi tänker vidare på er. Vila järnet, och krysta sen ut lilla bebisen så ni får landa hemma ordentligt sen!

2011-01-03 @ 07:26:10
URL: http://www.maersta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0