Mamma-gruppen

Jag kom på att jag har ju glömt att berätta om mamma-gruppen som jag lovat, sorry!

Vi va sju mammor och tre pappor som träffades tillsammans med vår BVC-sköterska, två uteblev p.g.a. sjuka storasyskon så dom ville inte riskera att smitta de andra små. Hoppas de kommer med nästa gång, som är imorgon. Egentligen heter det inte mamma-grupp utan något i stil med Stöd i grupp för nyblivna föräldrar. Syftet är att knyta kontakter och såklart få stöd och kunna prata av sig med andra i samma situation. Barnen är i lite olika åldrar, den yngsta är ett par dagar yngre än Alva (fem veckor) och den äldsta nu tio veckor.  

Det är inte samma grupp som föräldrautbildningen. Den hölls på mödravården och den här är på BVC. MVC-gruppen ska för övrigt ha återträff i början av mars. =)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad toppen att föräldragruppen startar när bebisarna faktiskt är små och inte sex månader, som med våran. Kändes som att det "värsta" var över då och man började få in rutinerna...

2011-02-16 @ 17:05:40
URL: http://www.maersta.se
Postat av: irena

Hej! Shit vad du är duktig med vikten! Blir avis, om jag inte sagt det tusen ggr innan ;) Vilken superkropp!! Faan vi borde verkligen ses snart... om inte ni kan komma hit, det är ju omständigare för er att packa allt innan ni kommer, så vi kommer jättegärna till er, å bara säger "hej" :) Vi måste ju ses lixom! Annars hinner väl lillan bli 1 innan vi syns :) Ha det bra å hoppas ni får kul hos Bennys familj! Puss irena

2011-02-16 @ 20:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0