Börja om från början

Natten va lite så där, två gånger vaknade hon och gallskrek och ville gå upp redan klockan sju. Hon har nog aldrig vaknat så tidigt innan. Dagen har varit desto bättre. På förmiddagen sov hon ordentligt, redan klockan halv tio men det är ju kanske inte så konstigt. Jag passade på att vila med henne. Klockan 13 träffade vi mamma-gruppen och mös hela eftermiddagen, hon sov en liten skvätt i min famn när vi fikade. Denna gång somnade hon utan att vi behövde bråka.Mötte upp Markus efter hans jobb och så åkte vi hem och åt middag.

Jag har beslutat mig för att börja om från början med Alvas mat, att återgå till 4-månadersmaten. Vi har inte haft några rutiner på hennes mat, så 6-månaders har såklart varit lite klurigt för henne. Nu ska hon få vänja sig ordentligt med purén igen, och efter det börjar vi blanda ut puréen med lite grövre mat. Idag tryckte hon i sig en hel burk morotspuré till middag! =)


Mmm morot!


Kommentarer
Postat av: Kalle

När jag kommer så kan vi göra massa barnmat från grunden! Mys!

2011-08-10 @ 19:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0