Så less

Att det finns idioter har man ju mer eller mindre alltid vetat, men vissa saker kan jag verkligen inte förstå. Att det finns människor där ute som lever för att förstöra, för att sabbotera rent ut sagt!

Vi hyr ett separat förråd för att kunna förvara alla våra möbler som blev över när vi blev sambos. Ett förråd på 36 kvm så vi har gott om plats så vi förvarar en hel del där så vi slipper kaos i lägenheten. Det är ju rätt nära också så är det något vi skulle behöva så är det bara att åka och hämta.

Det är inget hönsnätsförråd som ett vanligt vinds/källarförråd utan det ser ut som ingången till en elcentral eller nåt liknande och det är inte markerat med förråd. Det är i ett hyreshus förrådet ligger och vårat är det enda.

I söndags åkte vi dit för att hämta lite saker samt lämna av våra sommardäck till nya bilen, vi passade på att byta till vinterdäck i Stockholm med päronens redskap och tänkte att det är ju lika bra för Markus ska iväg med jobbet och snön har ju en tendens att komma plötsligt. Att ligga på rygg i snön tilltalar lixom inte...
Väl där så tar Markus ett lass med saker som ska in medans jag plockar ut sakerna som är kvar ur bilen. Markus kommer tillbaka väldigt snabbt, riktigt förbannad! "Ge mig telefon!" Han förklarar att vi har haft inbrott, att det är ett stort hål i väggen intill dörren så att man kan öppna dörren innefrån genom att stoppa in armen och nå låset. Medans han ringer polisen springer jag in och kollar vad som saknas. Konstaterar snabbt att inget verkar saknas med det är en jäkla röra och det står klart för mig att idioterna pissat på våra saker för fy f-n va det luktade äckel-urin. Alla kartonger är uppackade och sakerna utspridda. Cigarettfimpar lite var stans och fotavtryck i sofforna. Bebissakerna har dom som tur va inte rört, det va min största rädsla att de hade kissats på. Jag hade inte kunnat använda det hur många gånger jag än tvättat det!

Fem timmar spenderade vi där rätt exakt, väntandes på polis och medans han jobbade. En riktig CSI-kille! ;)

Lite småsaker är trasiga, bl.a. ett tangentbort och en bäddmadrass som blivit sönderskuren. Inget av direkt värde, det är i alla fall inte värt att dra in försäkringsbolaget med tanke på självrisk och ev. höjda premier. Men det är bara pengar, en små-sak! Det jobbiga är att främmande människor har gått igenom våra saker! Foton från mina fotoalbum låg utspridda, jag känner mig äcklad!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Fy fan vad vidrigt...vilka idioter det finns, som gjorde det bara för att förstöra för er, som inte ens snodde något. Usch.

2010-10-20 @ 16:22:53
Postat av: Anna

Sanna: Ja tänk vilka idioter det finns... suck

2010-10-21 @ 13:39:45
URL: http://annakarlskrona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0