Underbara barn

Jag har en nära vän som har den mest fantastiska dotter. 4 år gammal är hon, och vi har alltid varit vuxen/barn- bästisar. Sen jag blev gravid har hon funderat mycket på det där med bebisar, vad dom äter, var dom sover o.s.v. Det största mysteriet är förstås hur den skulle komma ut ur magen, en förklaring hon till en början inte alls köpte för "det går ju inte!!!!". Efter ett tag så köpte hon det, men behövde prata om det en del. Hon fick också veta att hennes kompis var född med kejsarsnitt. Det pratar hon mycket om och verkar ha accepterat alla förklaringar kring varför och så, för i söndags när hon pratade om det så sa hon konstaterande: 
- Emila va sjuk när hon föddes så hon fick komma ut genom magen. (Byter tilll ett stolt tonfall) Men jag va frisk så jag kom ut genom snippan!

Underbara unge! <3 

Kommentarer
Postat av: Janine

haHAHA, min dotter, inte sant?! Lika smart som jag iaf! =) liiite stolt

2010-11-23 @ 18:51:45
Postat av: Anna

Janine: Stämmer, hon är bäst! <3

2010-11-23 @ 19:14:26
URL: http://annakarlskrona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0