Sammandragningar

Mina sammandragningar har det senaste dygnet, egentligen främst idag ändrat karaktär nästan helt. Bara ett fåtal känns endast som "spänningar" i livmodern, de övriga är intensiva och gör ont. Vissa börjar med mensvärkskänsla i svanken som gör ondare och ondare, och i takt med att de gör ondare så sprider de sig framåt längst sidorna och ut över hela livmodern på framsidan. Känns mer och mer som att bebisen kommer komma av sig själv innan BF om knappt fem veckor (8/1).

Eller vad säger ni som fött barn? Låter det som att det är på gång?


Kommentarer
Postat av: Gittan

Låter som det är något på gång! Till 27/12 kanske?

2010-12-07 @ 16:43:08
Postat av: Johanna

Jag har ju aldrig fött barn, men visst är det något som närmar sig!



Jag tror han kommer före nyår. Hoppas du orkar, men enligt vad jag har hört är det urkrafter som man aldrig kunde tänka sig som sätter fart när förlossningen är på gång på allvar.



KRAM!

2010-12-09 @ 07:41:00
URL: http://www.maersta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0