Jobbig vecka

Den här veckan har inget gått rätt... Svullnaden har gått upp något enormt och med det mitt blodtryck som varit högt sedan v 31 då dom började speckulera i havandeskapsförgiftning då jag visar flera andra symptom på det. Nu är jag så svullen att jag vill gråta när jag ska gå på fötterna eller använda händerna, men man måste ju.

Torsdagen och fredagen spenderades inlagt på förlossningen för övervakning, blodtrycket hade kommit upp i 154/108 som högst. Man ska absolut inte vara över 140/90! Jag mådde lite sådär, kände inte direkt av det fysiskt mer än svullnaden men psykiskt kändes det som att jag skulle gå sönder. Jag har egentligen inte mått bra alls under graviditeten, först det konstanta illamåendet då jag kräktes och inte kunde gå upp i vikt utan faktiskt gick ner. Detta fram till v 17. Från v 11 fick jag problem med ischias och snabbt därefter väldiga foglossningsbesvär som bara blivit värre och värre för varje vecka och så som sagt blodtrycket och havandeskapsförgiftnings-spekulationerna från v 31.

Vecka 38 idag, en jävla massa *TUT TUT TUT*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0