Fullt upp...

...med sjukgymnast och barnmorska. Gräsänka är jag också, karln är ute till havs nu och leker. =( Saknar honom så, han kommer hem på tisdag. Alla kompisar är ute på vift runt om i Sverige också, som tur är kommer Bubba hem inatt så jag får sällskap i helgen och Mickis kommer hem på söndag.

Igår va jag på graviditetsmöte hos sjukgymnasten. Hon fick halva tiden att prata, den andra halvan pratade vi gravida med varandra och utbytte erfarenheter och gav varandra tips. Skönt att få lite foglossningstips vilket jag misstänkte va på gång. Det fick jag konstaterat av min barnmorska idag så jag gick förbi sjukgymnasten efter och köpte ett höftbälte. Prövade det på mötet igår och det va så skönt! Det kändes som att hela kroppen lyftes upp och höften fick sig en rejäl avlastning. Snygg är man nu också! ;)

Annars mår jag kanon! Vi har fortfarande sommar i Karlskrona så jag passar på att promenera och njuta innan hösten kommer. Fast jag längtar lite till hösten, mysiga koftor och varm choklad framför en bra film. =)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, jag minns den där lättnaden, världen liksom öppnade sig när stödbältet sattes på. Härligt! Hoppas du slipper den värsta smärtan.

2010-08-20 @ 14:50:33
URL: http://www.maersta.se
Postat av: jenny, tor och loke

nämen åååhhh ska du ha bebis! grattis!

jag har då verkligen inte läst här på länge, skäms på mig!



hoppas allt går bra för er, jag håller alla mina tummar!

kram från lilla mej.

2010-08-21 @ 14:03:39
URL: http://jennt.blogg.se/
Postat av: Ulwa

Hej!



Under mina graviditeter hade jag inte så mkt foglossning, trodde jag. Tills min sambo sa till mig att jag gick långsamt gungande som en anka och att jag höll andan i varenda gupp i bilen, så att jag var blå i ansiktet. Jag vet dock att jag hade fruktansvärt ont i ljumskarna men avfärdade det som gammal skada från gymnastiken :-p.

Man har lite småkrämpor under en graviditet, inte så konstigt, det växer ju en människa i en :-)

Kram Ulwa

2010-08-21 @ 18:54:36
URL: http://ulwasscrapbooking.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0