Chokladbollarna

Jag hann inte med att lägga upp receptet igår, va helt slut när jag kom hem från träningen och stupade. WIIIII! =)
 
Detta behöver du:
100 gram smör
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
3 msk kakao
3 dl havregryn
3 msk kallt starkt kaffe
 
Förslag på garnering:
Pärlsocker
Kokosflingor
Strössel i roliga färger
Krossade nötter av olika slag
 
Så här gör du:
1. Smällt smöret
2. Blanda ihop alla ingredienser. Jag började med torrvarorna och sen på med kaffet och sist smöret. In i kylen i minst en timme. Detta är för att smöret ska stelna och för att det över huvud taget ska gå att rulla.
3. Rulla små bollar och rulla i önskad garnering.
 
Jag gjorde hälften med pärlsocker och hälften med kokos
 
Jag tycker dessa bollar blir mycket godare än vanliga man gör med kallt smör. De blir mycket krämigare! =)
 
Jag tar gärna emot fler förslag på garnering! =)
 

Kommentarer
Postat av: Zandra - Syskon i magen

Det ska jag absolut pröva, smält smör. Tycker heller inte om att knåda med kallt smör. Hur man än gör så har man ändå missat någon smörklump :)

2013-05-18 @ 13:41:33
URL: http://zandratuttanandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0