Kärlek i ord

En sak jag har tänkt på länge är att jag skulle vilja trycka upp den dikt jag läste på Alvas namngivning på en canvas-duk och ha i hennes rum. Än så länge ligger det planerings-stadiet, framförallt därför att jag inte hittat någon bra sida där man kan göra det på ett smidigt sätt. Att få ett foto på en canvas är hur lätt som helst, men var hittar jag en bra sida som trycker den text jag vill ha? Någon som vet?
 
Den här dikten va det jag läste:
 

En dotter

Ett barn är ett mirakel                

väl värt att vänta på.                

Det största och det bästa                

en mor och far kan få.           

En dotter kan förtjusa                

från början med sin charm.                

Och gärna blir hon buren                

av någon villig arm.           

Men snart hon börjar tröttna                

på att bara vara rar.                

Och livet har så mycket                

som lockar och som drar.           

Den tiden går så fort                

från liten tjej till stor.                

Dock är hon alltid älskad                

långt mera än hon tror.         

  

Av: Siv Andersson

 

En glad liten tjej som älskade uppmärksamheten hon fick på sin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0