Rädda världen

Igår seglade HMS Carlskrona iväg för sin tredje tur till Adenviken för internationell insats, något som självklart ligger mig varmt om hjärtat. Känner flera som redan varit nere, även folk i rollen "Den som väntar hemma". Ingen av dessa roller är lätta, att ge upp sig liv för att i 6 månader eller mer för att mer eller mindre leva för att hjälpa andra.
 
Känner flera ombord som åkte igår också, dock ingen anhörig denna gång vad jag vet. Mina tankar går till alla anhöriga, jag hoppas ni får det stöd ni behöver och kommer behöva. Men framförallt till de fantastiska officerare och sjömän som åkt iväg.
 
Inser ni att det jobb dom gör där nere påverkar våran vardag här hemma idag? Jag kommer inte ihåg de exakta siffrorna, men hade det inte varit för det internationella samarbetet som pågår i Adenviken så hade t.ex det redan höga bensinpriset legat runt 25-30 kr litern. För att inte tala om det skydd de ger åt World Food Program.
 
Trots att jag lever med en officerare som kommer vara tvungen att göra utlandstjänst så är jag tacksam att jag lever i ett land som ser utanför sina egna gränser och vill göra skillnad! Så tack till er som åker, vi ses när ni kommer hem!
 
HMS Carlskrona seglar iväg 
 
Bild från BLT/Sydöstan
 
Vill du läsa mer om ME03 som denna mission heter, kan du gå in här

Kommentarer
Postat av: Zandra - Syskon i magen

Jag låg på HMS Visborg när jg gjorde lumpen. Tyckte det va så häftigt men vågade inte riktigt fortsätta efter lumpen.

2013-03-14 @ 18:25:13
URL: http://zandratuttanandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0