Så galet stolt!

Ja över mig själv!

Sen i slutet av maj har jag tänkt mig för gällande maten. Ätit på mindre tallrik och ätit långsammare, vilket naturligt resulterar i att jag blir mätt på mindre. Vi har haft mycket kokta grönsaker till maten, kokta grönsaker har hög fiberhalt vilket mättar och håller en mätt länge. Jag har inte uteslutit något, varken kolhydrater eller fetare produkter. Fett, som i vispgrädde och smör mättar och om man tänker efter så äter man ju mer av en sås som är gjord på matlagningsgrädde än på vispgrädde. Får man egentligen i sig mindre fett totalt?
Nej här hemma äter vi av allt, men i måttliga mängder. Jag vägde mig i morse, jag har nu gått ner 18 kilo varav 5 på en vecka. Vad jag gjort annorlunda sista veckan vet jag inte, men jag förväntar mig inte att jag ska hålla det tempot. Jag har i alla fall nåt mitt första delmål, ligger 2 kg under det nu!

Wii jag är så stolt!!!


Kommentarer
Postat av: Zandra

Så jäkla bra!! Roligt för dig!! :)

2012-10-15 @ 09:05:47
URL: http://zandratuttanandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0