Så mycket kärlek i en så liten kropp

Jag har legat galet sjuk sen i onsdags, influensa misstänker jag. Markus blev dålig på fredagen och vi gjorde oss redo för en rätt jobbig helg vilket man antar att det blir med två sjuka föräldrar och en glad och pigg 2-åring. Men vilken mysig helg vi haft trots att jag och Markus mått skit! Alva har inte trotsat alls och funnit sig i att vi inte orkat. Hon har suttit hos oss och läst och sjungit för oss och velat hjälpa till med allt. Bästa tjejen helt klart!
Vi är inte friska än, men känner båda idag att vi är på bättringsvägen.
 
Vi satt alla tre och mös i vardagsrummet idag. Jag halvlåg i soffan med Alva sittandes på min mage och Markus satt i gungstolen på andra sidan soffbordet.
 
Jag: Jag älskar dig Alva!
 
Alva: Äkka di mamma!
 
Hon vänder sig mot Markus.
 
Alva: Äkka di pappa!
 
Rättvist ska det vara!
 
 
Att en 2-åring kan rymma så mycket kärlek och visdom <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0