VAB

Sen i onsdags förra veckan har jag varit hemma ned Alva som blev mycket sämre med sin hosta och hade besvär med andningen. Det har ju varit så från och till hela året, något vi sökt hjälp för flera gånger men bara fått höra "Ge molipect", "Du inbillar dig bara" och "Det är vanligt att barn har envis hosta" osv. Kommer ni tex ihåg när vi åkte ambulans när Alva slutade andas helt?

Förra fredagen tog jag med Alva till vårdcentralen och vi fick träffa en läkare som hon inte träffat innan. Han gapade bara när jag berättade vad de andra läkarna sagt och gjorde en grundlig och bra undersökning. Jag grät nästan när jag insåg att framför mig satt det en läkare som faktiskt lyssnade på mig och litade på det jag sa!
Efter hans undersökningar och ett blodprov kunde han konstatera att Alva hade öroninflammation och luftvägsinfektion, och han såg att hon gått med det ett tag. Först blev jag arg, men insåg snabbt att det va ingen ide. Det kommer ju bli bra nu! Och det är det, som dag och natt! Jag har fått tillbaka min Alva! <3


Kommentarer
Postat av: Zandra

Det måsta vara jobbigt när ingen lyssnar men en lättnad när någon gör det. Vi har haft turen (peppar,peppar) att Minnah inte vatt så sjuk.
Men skönt att Alva mår bra nu!

2012-09-15 @ 15:48:59
URL: http://zandratuttanandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0