Onsdag

Idag är det dags för återbesök på mödravården för att kolla att allt är som det ska efter förlossningen. Jag anser mig ha läkt fantastiskt bra, blöder inte längre, inga sår och magen är smalare än innan jag blev gravid (även om den givetvis är "säckig" fortfarande).

Gårdagens middag blev kanon! Vi genomgår "Operation Äta Ur Frysen" här hemma och hittade en bit oxfilé perfekt för fyra personen och såg det lite som ett tecken och bad Dennis och Malin om hjälp att äta upp den. Jag gick igenom lite recept på internet och funderade lite på vad jag skulle göra med den. Det blev Coeur de filet, med mjölkfritt smör såklart för lillans skull.

Dennis vågade sig på att hålla Alva för första gången:



Just nu ligger hon och sover i babygymmet. Jag la henne där för att kunna göra mig i ordning och när jag kom ut ur badrummet så hade hon somnat. Inte så konstigt för hon har varit vaken ett par timmar och så somnade hon rätt sent igår. =( Nu funderar jag på om jag kommer vara tvungen att väcka henne så jag hinner amma innan vi ska iväg. Malin kommer vid ett och är söt och kör oss. =)

 

Ha en kanon-dag allihop! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0