Återbesök på mödravården

Allt gick kanon på återbesöket, perfekt skulle man kunna säga. Jag har gått ner två kilo till (vägde mig senast för 1.5 vecka sedan) och väger nu 6 kilo mindre än innan jag blev gravid. Blodtrycket och blodvärdet var också kanon, men eftersom jag har haft högt blodtryck och havandeskapsförgiftning så kommer jag inte kunna ha preventivmedel med östrogen i mer. Sprial som vi sedan länge bestämt oss för bör inte sättas in innan man introducerat annan mat för Alva för livmodern drar ihop sig under amning och det blir ju inte föränn till/under sommarn. Det enda läkaren kunde erbjuda mig under tiden är minipiller och det vill jag absolut inte ha! Jag har haft det förut och då hade jag mens minst tre av fyra veckor och det tilltalar mig inte det minsta... :S
Allt i övrigt hade läkt jättefint också och det såg ut som det ska. Skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0