Update

Ledsen att jag varit så inaktiv med bloggen men jag har inte mått så bra. Är fruktansvärt trött nu, och det blir inte bättre av att jag inte sover någe vidare. Går mest och oroar mig och får för mig att jag ska föda tidigt. På nåt sätt va det lättare mellan vecka 12 (då missfallsrisken minskade drastiskt) och fram till nu (nu har barnet 20-25% chans att överleva om det kommer) för då visste man att går det snett så finns det inget nån kan göra. Det gör det nu och då blir det helt plötsligt allvar på ett annat sätt. Det kanske låter jätte-larvigt i era öron, men jag anser att man är gravid i 40 veckor för att hinna mogna och förbereda sig mentalt för vad som komma skall. Självklart klarar man det om det skulle vara så att bebisen har bråttom ut, men den ska ju helst stanna inne.

Mår lite bättre nu i alla fall, har kommit igång mer fysiskt och varit ute och gått en del. Längtar hem en del just nu, det är inte det lättaste att gå igenom en graviditet men mamma 50 mil bort... Barnmorskan på måndag i alla fall, och Markus ska med denna gång. Ska bli skönt att få kolla järnet för jag känner mig inte med alls.

Har beställt hem klänning till balen också. Följde kusin Johannas tips och tog hem en fin sak från Asos. =) Tror den kommer bli kanon och jag är riktigt nöjd! =) Den kommer i veckan, då får vi se hur den passar.


Kommentarer
Postat av: niina

Kan ju bara tillägga att i v.24 är det mer än 50% chans för överlevnad, från v.28 är det typ 90% som överlever:) Så det är väldigt många det går bra för! Och du kommer INTE föda för tidigt! Njut av graviditeten! Kram!

2010-09-17 @ 21:45:25
URL: http://niinita.blogg.com
Postat av: Lina

Skruffan.

Lyssna på Niina :)

Tror att alla oroar sig under graviditeten.



Du kommer se strålande ut i klänningen.



Puss.

2010-09-17 @ 21:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0