Redo?

Hittade en lista på Gravid.se över vad "dom" anser att man bör införskaffa innan bebisen kommer. Skönt när man är förstföderska att det finns sånna listor för man vet ju faktiskt inte alls vad man behöver...

Det vi har/har beställt överstryks. =)

Till mamman
· Extra-stora bindor
· 2-3 amningsbehåar
· Amningskupor

För att sköta
· Blöjor
· Tvättlappar
· Salva för röd stjärt
· Napp
· Badbalja och badtermometer
· Badolja
· Skötväska

För att transportera
· Barnvagn
· Bilbarnstol
· Bärsele

För att sova
· Barnsäng + barnlakan
· Babyfilt
· Ett par ombyten babykläder + pyjamas
· Elektronisk barnvakt

Någon som har något att tillägga som ni tycker att dom glömt?


Kommentarer
Postat av: Johanna

Till mamman antar jag också innefattar "i BB-väskan till mamman"? jag har ju aldrig fött barn, men tips jag har tagit till mig av är



Hårsnodd! Tänk var irriterande det är när man är svettig och har jävligt ont och så ramlar luggen ned i ansiktet och kladdar hela jävla tiden?



Eget supermjukt toapapper. Även silke kanske river när man tryckt ut en melon, men bäst att vara på den säkra sidan!



Ett par mjuka sköna byxor att ha på BB och hemma efteråt. Skönt att sunka runt i sköna kläder, och man vet aldrig om det slutar i snitt.



Kameran!



Jag kan också tipsa om amningslinnen. Både H&M och Lindex köpte jag hos förra gången, och minns att lindex var lite skönare. Så man kan sova utan att läcka, och slipper frysa om magen när man ammar på natten.



För oss var det också kanon att ha såna små "Vyssan lull" bollar under spjälsängen, så man kan gunga den lite när bebisen är orolig men vill sova. Och en mobil med speldosa, man kan sjunga och sjunga men efter tre-fyra-åtta timmar tar rösten slut. Och den upprepade melodin (som man själv blir galen av) är lugnande för barnet eftersom det känner igen den.



Jag har ännu mer på listan, men hör av dig om du undrar nåt! :)



Kram

2010-10-11 @ 19:07:06
URL: http://www.maersta.se
Postat av: Johanna

En annan smart grej jag var lycklig över, speciellt på natten, när man behöver byta blöja men inte vill väcka bebisen alltför mycket: sovpåse! Vi hade en med dragsko i nederkanten, bara att öppna upp och inga ben att dra av. Klockrent!

2010-10-11 @ 19:08:21
URL: http://www.maersta.se
Postat av: Karin

Kanske lite baby puder/talk? Använder alltid lite på Oliver's söta stjärt!

2010-10-11 @ 19:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0