Falskt alarm

Igår låg jag hela dagen, helt slut efter onsdagens bravader. Därav min tystnad här på bloggen.

Efter FU i onsdags så åkte jag och Mickis till Ica Maxi och handlade lite medans Bubba åkte hem till sig och lämnade lite grejer. När vi började närma oss kassorna fick jag så smärtsamma sammandragningar att jag knappt kunde gå, och jag kände ett enormt tryck neråt. en typ av smärta som jag aldrig kännt tidigare, och min enda tanke va att nu kommer bebisen. Jag ringde till förlossningen och dom sa åt mig att komma in, och fina Bubba och Mickis följde med.

Inne på förlossningen mätte dom värkarna, fosterrörelser samt senare livmodertappen. Det fanns inga tecken på att bebisen va påväg, vilket va skönt såklart eftersom det är nio veckor kvar. Vanliga förvärkar som av någon anledning gjorde ont, varför kunde dom inte riktigt svara på. Trycket fick en lite blandad förklaring, bl.a. för att bebisen är fixerad och dens tygnd samt huvud ligger emot och så har foglossningen blivit mycket värre. Så det är bara att hålla ut för att så här kommer det vara nu... Tur att bebisen lätt kommer vara värt det!! <3

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppsan, hejsan. Jag fick komma på kontroll i vecka 23, tror jag det var, för att jag hade sån ihållande "mensvärk". Men då var allt bra också. Det är inte ritkigt dags för bebis att komma ut än, knip i åtminstone fem veckor till! Okej?



Kram

2010-10-29 @ 18:59:35
URL: http://www.maersta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0