Inlagd

Blodtrycket fortsatte vara dåligt så läkaren beslutade sig för att lägga in mig. Vi har idag fått göra ett ultraljud, vilket va så sjuk häftigt så här sent i graviditeten. Man såg typ allt, varje finger och varje tå. Till och med bebisens näsborrar! Bebisen låg med benen uppdragna över magen så vilket kön den har får förbli en överraskning även om jag vid ett tillfälle väldigt snabbt tyckte mig se något där, men man letade kanske för noga. ;) 
Efter en intimare undersökning så konstaterades att jag inte längre har någon slempropp! Om jag haft någon så har jag ingen aning om när den släppte men det är ju ett tecken på att något är på gång i sig. Hon (läkaren) undersökte även livmodertappen med fingrarna och konstaterade att det är pågång. Hon sa att på en skala från 1-10 då 10 är krystvärkar har jag kommit till 3 på en "förlossnings-skala". Allt känns så mycket lättare nu när jag vet att det är på gång, frågan är bara om bebisen tänker titta ut i år eller nästa? Tre dagar kvar på året...


Kommentarer
Postat av: Therese mamma till Alicia 15 månader

Åh vad spännande att det äntligen är på gång snart. :) Hoppas allt kommer att gå bra för er. Lycka till nu och jag hoppas att erat barn tittar ut snart!

Många kramar

2010-12-28 @ 21:39:36
URL: http://youremyangel.blogg.se/
Postat av: Johanna

En sån häftig resa du (och M) har framför dig! Stor kram, hoppas du inte lider alltför mycket mer under vägen till bebis.



KRAM!

2010-12-29 @ 07:24:40
URL: http://www.maersta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0