Drömmar

Jag drömmer mycket om förlossningen nu, okej mer att det sätter igång än själva förlossningsdelen. Jag drömmer att vattnet går, värkarna kommer igång eller att jag får en blödning. Som i alla drömmar så händer det något oväntat, en dröm va lite extra knäpp; istället för att man skulle ringa in till förlossningen och meddela att man kommer in så skulle man ringa radiostationen Bandit (min favorit) och först vinna en musiktävling innan man ens fick komma in. Helt galet!

Jag undrar lite om det inte är dags för bebisen att komma ut snart, med alla dessa förberedande drömmar med olika senarion samt hur "trycket" i magen har förändrats det senaste dygnet men främst över natten. Jag har en så pressande känsla mot tarmen neråt, inte sparkar utan mer huvudet som arbetar. Sammandragningarna blir längre och dom känns väldigt annorlunda.

Vem vet, vi kanske är föräldrar tidigare än beräknat och kanske till och med innan jul?! =)

Kommentarer
Postat av: zandra - Flicka i magen v.36

JAg drömmer oxå en massa men inte någon så konstig som din :P

Tycket känner jag oxå igen. Det är precis som om hon vet att jag ska inte jobba mer så nu har kroppen bestämt sig att den ska bli ännu tyngre :P

2010-12-05 @ 12:47:03
URL: http://zandratuttanandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0